Trafik

Ensam. I en obekant stad i en värld som jag inte kan göra till min egen. Jag har lagt alla händelser under mina fötter. Lutar pannan mot det svala glaset och följer det glittrande ljuset genom regnet som faller. Trafiken, livet. Helt oberoende av mig pågår ett universum. Ingen vet om mig här. Så lite skulle krävas för att få en koppling till livet där nere. Så lite men rädslan är stor. Rädslan är mycket större än mitt mod, min vilja och mina drömmar. Jag har fallit och rest mig. Fallit många gånger. Varje gång har jag rest mig för att klättra uppåt med lite mindre kraft. Lite mindre tillit. Så långt har jag klättrat att jag nu står här. Ensam. Jag får inte falla en gång till. Så lite återstår. Ett fall till och då finns inget mer.

Detta inlägg publicerades i SkrivPuff och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Trafik

  1. På det viset skriver:

    Ja, sorgligt om ensamhet. Och fint, om en ojämn kamp.

  2. marie skriver:

    Bra text även om jag tror att det alltid finns lite kraft kvar. Det gäller bara att se den.

  3. anithastlund skriver:

    Ungefär så där kände jag mig som nyinflyttad nittonåring i storstaden.
    Bra skildrat

  4. Ethel skriver:

    Så kan det kännas. Håller tummarna för att ”jag” hittar något att leva för. Fint.

Lämna en kommentar