Utrymma

Hör upp!
Det är dags att fly
evakuera

För nu orkar jag inte mera
Springer runt där i mitt ekorrhjul
ben tunga som bly
Ett liv i kaos och i strul
jag tömmer, sopar rent
men det räcker inte
det är för klent
Jag städar och rensar ut
till förbannelse
Jag är så slut

Jag evakuerar!
Från mig och mitt
alla scheman och mönster

istället
Oplanerad oorganiserad
Utrymning
genom ett öppet fönster

Detta inlägg publicerades i SkrivPuff och märktes , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Utrymma

  1. marie skriver:

    Gillar den oplanerade utrymningen genom fönstret. Precis vad man har lust med ibland….

    • marie skriver:

      nu har jag läst din text flera gånger – och ju fler gånger jag läser den desto mörkare känns den. Den oplanerade rymningen blir till slut skrämmande.

  2. Beppan skriver:

    Ligger mycket i det du skriver… Hög igenkänningsfaktor!
    Så bra du satt ord på känslorna.

  3. anithastlund skriver:

    Både sorglig och hoppfull text som jag också gillar mer ju fler gånger jag läser den

  4. Kaliwarra skriver:

    Varför får jag en känsla av att du bara ville skrika ”Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!” när du skrev dessa rader 😉

  5. marmoria skriver:

    Låter fritt! Men jag har inte läst så många gånger

Lämna en kommentar