Flärd

”Om jag målar om huset” började hon och drog eftertänksamt på orden ”då kommer altanen att se ännu risigare ut och om jag renoverar altanen kommer huset att bli alldeles för stiligt för sin tomt. Då måste tomten också få ett rejält lyft. Och jag kan inte ha en vräkig utsida på ett hus som ser ut som ett råttbo inuti. Så snart sitter jag i ett skimrande, glassigt och sprillans nytt hus med statyer och swimmingpool här ute på gräsmattan. Hon suckade tungt och kunde inte hjälpa att rösten darrade.
”Jag vill inte ha ett nytt hus. En gammal kärring passar inte in i ett nytt hus och kärringen kan jag nog inte ändra på.”
Han tog hennes hand.
”Kärringen får inte ändra på sig.”

Utmaning 2010:225 – 16 augusti – Skriv om flärd.
Detta inlägg publicerades i SkrivPuff och märktes , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Flärd

  1. marie skriver:

    Kärleksfullt och kul på samma gång.

  2. malix.se.malix skriver:

    kärringen får inte ändra på sig 🙂 kul att läsa

  3. Ethel skriver:

    Ja kul haha, fast lite sorglig också.

Lämna en kommentar